Præsentation af skolen

Sølystskolen er en stor byskole placeret i Alderslyst. Det har været et ønske, at skolen blev anvendt som samlingssted for borgerne i lokalområdet og det er i høj grad lykkedes. Skolen anvendes af rigtig mange lokale brugere hver dag.

Skolens tilbud dækker:

• Alment skoletilbud for 0. – 9. årgang (2 eller 3 spor i grundskolen og 4 i udskolingen)
• Idrætstalentklasser for 7. – 9. årgang i samarbejde med EliteSilkeborg
• Inklusionscenter for børn med generelle indlæringsvanskeligheder 0. – 10. årgang
• 2 modtagelsesklasser for ny tilflyttede tosprogede elever 0. – 8. årgang

Skolen har en samlet medarbejderstab med mere end 120 ansatte fordelt på lærere, pædagoger, medhjælpere, kantine personale, administrativt personale og ledelse.

Sølystskolen er derfor en folkeskole med mange forskellige undervisningstilbud og en mangfoldighed i elevsammensætningen. Sølystskolen er kendt for sit fokuserede arbejde med Sprogbaseret Undervisning, som understøtter alle børn - uanset baggrund - i at få så nuanceret et sprog som overhovedet muligt. Skolen er placeret i et tæt bebygget område med stor variation af parcelhuse og større almennyttige boligområder. Vi ønsker at være skole for alle børn i distriktet, og vi er i tæt samarbejde med børnehaverne om hele tiden af være det bedst mulige samlede tilbud i vores lokalområde.