Indskrivning til børnehaveklasse

Et barn kan starte i børnehaveklasse i det kalenderår, hvor barnet fylder 6 år og starter senest det år, hvor barnet fylder 7 år.

Indskrivning på skoler med forskellige afdelinger

I forbindelse med indskrivningen til 0. klasse har eleven krav på at blive optaget på den afdeling, der ligger tættest på elevens bopæl. Eleven kan efter forældrenes ønske indskrives på en anden afdeling inden for distriktet, hvis der er plads.

Ønsker om indskrivning i en anden afdeling inden for skoledistriktet skal imødekommes forud for evt. indskrivning af elever fra andre skoledistrikter eller kommuner. Dog må der kun optages elever fra andre afdelinger indtil og med elev nr. 26 pr. klasse.

Du skal melde dit barn ind i skolen på nettet

Du kan skrive jeres barn ind fra enhver computer, der har adgang til internettet.

Linket til den digitale indskrivning finder du øverst til højre i den grønne boks. Linket er aktivt i januar hvert år. Se periode i indskrivningsbrevet.

Forældre med forældremyndighed kan skrive barnet ind.

Du skal have en NemID for at indskrive dit barn digitalt

Du kan få en gratis NemID via linket nedenfor eller ved personlig henvendelse i Borgerservice på Søvej 1 i Silkeborg.

Læs mere på www.nemid.nu

Hjælp til at indmelde dit barn

Skolesekretærene på skolen vil gerne , og du kan få hjælp i Borgerservice på Rådhuset, Søvej 1 i Silkeborg. Du kan også gå på det lokale bibliotek, som har computere, du kan bruge

Du kan læse mere om skoleindskrivning på Silkeborg Kommunes hjemmeside