Skolestart 2023

Kære forældre til skole-startere 2023

Vi glæder os til at gå i gang med at få lavet den bedst mulige overgang til skolelivet for dit barn.

Vi plejer at indkalde til et informationsmøde på Sølystskolen i starten af december måned.

Hvordan skriver jeg mit barn ind på Sølystskolen?
Indskrivningen til skoleåret 2023/24 gennemføres digitalt i perioden 19. december 2022 til 22. januar 2023.

HUSK også tilmelding til SFO.

Hvis I får brug for hjælp til den digitale indskrivning, er I altid velkomne til at komme forbi skolens kontor, så hjælper vi gerne. I skal huske at medbringe jeres NemID.

Til nye forældre
Til jer, der skal sende jeres første barn i skole, tilbyder et besøg med en lille rundvisning. Det vil være Helle Vammen, som er Skoleleder på Sølystskolen, som stiller sig til rådighed.

Hun kan kontakte på
helle.vammen@silkeborg.dk

I kan også kontakte skolens kontor på telefonnummer 89702700 og få en aftale i kalenderen med det samme.

Hvornår er der skolestart?
Jeres barn kan starte i feriepasning 1. august 2023 og skolestarten er mandag den 14. august.

Hvad sker der efter indskrivning?
Efter den digitale indskrivning inviterer vi senere jer og jeres barn på besøg en eftermiddag, så I kan se skolen sammen.

Vi planlægger sammen med børnehaverne besøg af store eller små grupper i løbet af foråret.

Lige op til sommerferien, vil vi gerne se jer igen, så jeres barn oplever, at skolestarten er tæt på. Der vil vi fortælle jer om de mere praktiske ting i forbindelse med skole- og SFO-opstart, og I kan møde de øvrige børn og voksne på årgangen.

Vi glæder os til samarbejdet og er sikre på, at vi nok skal give jeres barn og jer en god overgang fra børnehavelivet til skolelivet. Vi vil i hvert fald gøre vores allerbedste for at skabe en god og tryg skolestart.

Skoleleder

Helle Vammen