Om skolens kantine

Kære elever og forældre på Sølystskolen

Vi glæder vi os over at kunne byde velkommen til bespisningsordningen for skolens elever. Det vil være muligt at gøre brug af ordningen på alle skoledage hele året.

Fremstillingen af mad i bespisningsordningen vil ske i samarbejde med Teknisk Skole, hvilket indebærer at Sølystskolen har ansat 2 kostfaglige medarbejdere, der fungerer som kostfaglige ansvarlige og praktikinstruktører for 2 – 6 skolepraktik elever fra Teknisk skole. Sølystskolen vil på den måde sikre, at den mad, der fremstilles er ernærings- og energirigtig, og i videst mulig omfang lever op til Sundhedsstyrelsens anbefalede kostråd.  Sølystskolen vil i nær fremtid ansøge om at blive certificeret med ”Måltidsmærket” Mærket er Fødevarestyrelsens mærke. Det viser vejen til sund mad.

Udbuddet i bespisningsordningen er følgende:

Serveringstid

Grab and go

** Eftermiddagssalg: Tirsdag, onsdag og torsdag

Kl. 9.50-10.30

Kl. 13.15 – 13.30 **

Kl. 14.15.00 – 15.00 **

Salat bar

Kl. 09.50-10.30 og 11.20-13.15

Frokostanretning inkl. brød/frugt

0-3 årgang:

4-6 årgang:

7 årgang:

8 årgang:

9 årgang:

11.20-11.50

11.50-12.15

12.20-12.45

12.35-13.00

12.50-13.15

Vi anbefaler, at eleven medbringer en drikkedunk.

Der er i skolens caféområde og rundt omkring på skolen opstillet vandkølere til fri afbenyttelse for alle.

Der udleveres ikke engangskrus!!!

Hvordan bestiller og betaler jeg for maden?

Vi bruger et bestillingssystem her på skolen der hedder Kanpla.

Kanpla benyttes via en app der kan downloades i både App Store og Google Play eller på Kanpla.dk. På Aula under fælles filer kan I finde oplysninger om Kanpla og en video der viser hvordan Kanpla bruges. Har man bestilt mad via Kanpla appen og bliver syg eller er fraværende fra skole, er det er VIGTIGT at få maden afbestilt om morgenen inden kl 08.00.  Det mad der ikke bliver afbestilt/ afhentet går desværre tabt, og køkkenet refunderer ikke maden dagen efter.

Så husk at få maden afbestilt, så I ikke mister jeres penge og vi undgår madspild.

Vi håber, at vores elever og forældre vil få stor glæde af bespisningsordningen.

Ledelsen på Sølystskolen